המנגנון החדש של הקואליציה: צוות בנושא חקיקת דת ומדינה

    ל"קול חי" נודע כי בישראל ביתנו לחצו לקיים את ישיבת הצוות הראשונה כבר היום, לאחר התנגדות השרה סופה לנדבר לחוק הליבה אמש בממשלה
    איתי גדסי No Comments on המנגנון החדש של הקואליציה: צוות בנושא חקיקת דת ומדינה

    'ישראל ביתנו' לחצה – צוות בנושא חקיקת דת ומדינה, יוצא לדרך • הקמת הצוות סוכמה במו"מ הקואליציוני, ונועדה לרכז את הסוגיות בנושאי דת ומדינה, ולהביא לכדי פשרות בין המרכיבים השונים של הקואליציה • יו"ר הועדה, יריב לוין

    ל"קול חי" נודע כי בישראל ביתנו לחצו לקיים את ישיבת הצוות הראשונה כבר היום, לאחר התנגדות השרה סופה לנדבר לחוק הליבה אמש בממשלה
    8:45
    03.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בבארי מודיעים: החטוף דרור אור נרצח בבוקר שמחת תורה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשבוע שעבר שלח יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב, מכתב לשר יריב לוין בדרישה להקים צוות בנושא חקיקת דת ומדינה כפי שסוכם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים. בעקבות הפניה של ח״כ אילטוב, הוקם הצוות אשר יכלול את נציגי כל הסיעות החברות בקואליציה, לנושא חקיקת דת ומדינה.

    למרות שהכנסת יוצאת בימים הקרובים לפגרת קיץ ולא יעלו חוקים חדשים לאישור ועדת השרים לחקיקה, הישיבה הראשונה של הצוות תתקיים היום (ב') בשעה 19:00 בהשתתפות השר לוין.

    ל"קול חי" נודע כי בישראל ביתנו לחצו לקיים את ישיבת הצוות הראשונה כבר היום, לאחר התנגדות השרה סופה לנדבר לחוק הליבה אמש בממשלה.

    כאמור, ח״כ רוברט אילטוב פנה בשבוע שעבר במכתב לשר יריב לוין, בו כתב: ״ביום 25 במאי 2016 נחתם הסכם קואליציוני לצירוף סיעה לממשלה ה-34 למדינת ישראל, בין הליכוד לישראל ביתנו. בהתאם לסעיף 36 להסכם הקואליציוני, נדרשת להקים צוות, אשר יכלול את נציגי כל הסיעות החברות בקואליציה, לנושא חקיקת דת ומדינה.

    "בהתאם להסכם כאמור, חוקים הנוגעים לנושא דת ומדינה לא יקודמו, לא יאושרו ולא יחוקקו אלא אם כן אושרו פה אחד על ידי הצוות לנושא חקיקת דת ומדינה. עד כה לא הוקם הצוות בראשותך, וחברי כנסת מהקואליציה והממשלה ממשיכים להעביר חקיקה הנוגעת לנושא דת ומדינה, בניגוד להסכם הקואליציוני כאמור. אבקש ממך להקים את הצוות לנושא דת ומדינה ולהביא לדיון את כל החקיקה הרלוונטית״.



    0 תגובות